جستجو

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
زمان به پایان رسید!

زمان باقیمانده برای تبدیل ویزا

(فقط تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ فرصت دارید)

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری کانادا

Canada Open Work Permit

آیا خبر امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری، شما را هم هیجان زده میکند؟

طبق تسهیلات جدید دولت کانادا، ایرانیان میتوانند حین اقامت توریستی در این کشور، ویزای کار باز (Open Work Permit) بگیرند و وضعیت اقامتی خود را به ویزای کاری تغییر دهند!

این اتفاق برای متقاضیانی که امکان اخذ ویزای کار تحت برنامه‌های دیگر را نداشتند، یک فرصت بسیار بزرگ محسوب میشود. ویزای توریستی کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی جهان است.

علاوه بر امکان تبدیل ویزا، اقامت در کانادا، سرزمین طبیعت و تفریحات، میتواند یکی از ماندگارترین خاطرات زندگی شما باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله تمام موارد مربوط به هزینه، مدارک و شرایط ویزای توریستی کانادا را به طور کامل بررسی کنیم.

ویزای توریستی کانادا برای چه اهدافی صادر میشود؟

  • بازدید از خانواده، خویشاوندان و دوستان
  • انجام فعالیتهای تجاری کوتاه مدت
  • ورود به فرودگاه کانادا به صورت ترانزیتی به منظور سفر به یک کشور دیگر
  • انجام امور درمانی
  • گردشگری
  • شرکت در نمایشگاهها

برای اخذ این ویزا فاکتورهای مهمی وجود دارد که در صورت فقدان آن، درخواست ویزا ریجکت خواهد شد.

مهمترین شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا به این شرح است:

مهمترین شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

  1. داشتن پاسپورت معتبر
  2. عدم محکومیت جنایی یا مهاجرتی
  3. متقاعد کردن آفیسر درباره اینکه وابستگی‌هایی به کشور خود دارید (وابستگی میتواند شغل، خانه، دارایی مالی یا خانواده باشد)
  4. متقاعد کردن آفیسر مبنی بر اینکه پس از پایان سفر کانادا را ترک خواهید کرد
  5. داشتن تمکن مالی کافی برای زمان اقامت در کانادا (مقدار تمکن مالی به مدت زمان اقامت و نحوه اقامت بستگی دارد)
  6. نداشتن هدف کار در کانادا

پیش به سوی آینده ای روشن در کانادا

کانادا جزو کشورهایی است که متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای توریستی دارد. در برخی فصول حجم تقاضاها به قدری زیاد است که بررسی درخواستها بیشتر از 4 ماه طول میکشد. بنابراین، تدابیری که این کشور برای صدور ویزای توریستی در نظر گرفته است کمی سختگیرانه است.

اما کارشناسان راسپینا پرواز که در حوزه مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزای کانادا تخصص کافی دارند، در کنار شما هستند تا امکان ریجکت شدن پرونده به حداقل برسد و بتوانید برای گردش، شرکت در نمایشگاه، بازدید از عزیزان و … به کشور زیبای کانادا سفر کنید.

ویزای توریستی کانادا

برای افراد زیر 18 سال
  • شرایط اخذ ویزای توریستی برای افراد زیر 18 سال نیز تا حد زیادی مشابه با افراد بزرگسال است با این تفاوت که آفیسرهای مرزی حساسیت بیشتری نسبت به این افراد دارند. اگر افراد زیر 18 سال با سرپرست قانونی خود و بدون والدین وارد کانادا شوند مدارک آنها با دقت هر چه بیشتر مورد بررسی قرار میگیرد چراکه آفیسرها نسبت به ورود کودکان فراری یا گم شده بسیار حساس هستند.

ویزای توریستی کانادا

بدون دعوتنامه
  • اخذ دعوتنامه برای دریافت ویزای توریستی کانادا الزامی نیست مگر اینکه بخواهید سوپر ویزا بگیرید. همانطور که در قسمتهای قبل اشاره کردیم، برای دریافت سوپر ویزا حتما باید از فرزند یا نوه خود که شهروند کاناداست یا اقامت دائم آن را دارد، دعوتنامه دریافت کنید. در سایر موارد میتوانید بدون دعوتنامه هم برای ویزای توریستی درخواست دهید.

ویزای توریستی کانادا

با دعوتنامه
  • اگر متقاضی سفر با ویزای توریستی، یک فامیل و یا حتی یک آشنا در کانادا داشته باشد که اقامت یا شهروندی این کشور را دارد، میتواند از او دعوتنامه بگیرد. باید اشاره کنیم که دریافت دعوتنامه، اخذ ویزای سینگل یا مالتیپل را تضمین نمیکند و تنها شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش میدهد. یکی از مهمترین دلائلی که موجب میشود اخذ ویزای توریستی با دعوتنامه شانس بیشتر داشته باشد این است که افسر ویزا اطمینان دارد متقاضی از لحاظ هزینه سفر تامین خواهد بود. دعوتنامه نباید خیلی کوتاه باشد و آنچنان دقیق باشد که اداره مهاجرت کانادا را مجاب به تایید درخواست کند.

اطلاعاتی که باید در دعوتنامه ویزای توریستی کانادا ذکر شود

۱ - اطلاعات مربوط به دعوت شونده

۲ - اطلاعات مربوط به دعوت کننده

نمونه دعوتنامه ویزای توریستی کانادا

نمونه دعوتنامه ویزای توریستی کانادا

ترجمه نامه به این شرح است:

خانم/ آقای محترم:

هدف از نگارش این نامه درخواست ویزای ویزیتور برای مادر ………….. و خواهرم ………….. میباشد.

خواهرم پرستار و همراه مادرم است و آنها میخواهند تابستان امسال به مدت 4 ماه در تورنتو با من زندگی کنند.

من در سال ………….. به عنوان مهاجر به کانادا آمدم و در سال ………….. شهروند آن شدم.

از سال 2000 در ………….. مشغول به کار بوده ام.

کپی نامه استخدام و وضعیت اقامت برای ارجاع به نامه الصاق شده است.

از زمانی که به کانادا آمده ام، چندین بار خانواده ام را ملاقات کرده ام و میخواهم امسال به مدت 4 هفته آنها را به کانادا بیاورم.

من تمام هزینه‌های ایشان را در طول اقامت در کانادا و همچنین هزینه بلیط برگشت را هنگام پایان اقامت پرداخت خواهم کرد. من همچنین، آنها را مادامی که اینجا اقامت دارند، بیمه پزشکی خواهم کرد.
لطفا اگر اطلاعات اضافه مورد نیاز بود، با من تماس بگیرید …………..

 

 

ترجمه صفحه تبدیل ویزای توریستی به کار کانادا در اداره مهاجرت کانادا

این سیاست موقت که به عنوان پاسخ به شرایط کووید-19 در کانادا ایجاد شده بود، به معنای این است که افراد خارجی که به عنوان بازدیدکننده به کانادا آمده و یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنند، می‌توانند به آسانی برای دریافت یک مجوز کاری درخواست کنند بدون اینکه نیاز به ترک کشور داشته باشند. همچنین، افرادی که در طی 12 ماه گذشته مجوز کاری داشته‌اند، می‌توانند از اجازه کار موقت استفاده کنند تا بتوانند به سرعت برای کارفرمای جدید خود کار کنند.

این سیاست موقت که از امروز منقضی شده بود، به مدت 2 سال تا 28 فوریه 2025 تمدید شده است. این تمدید سیاست موقت این امکان را برای کارفرمایان در کانادا باز می‌کند تا از بازدیدکنندگان به عنوان گزینه‌ای برای پر کردن نیازهای کاری خود در دوره‌ای از گسترش اقتصادی استفاده کنند که در آن نیاز به نیروی کار بسیاری وجود دارد.

قبل از این تغییر سیاست موقت، افرادی که می‌خواستند در کانادا کار کنند، عمدتاً باید مجوز کاری اولیه خود را قبل از ورود به کانادا درخواست می‌کردند. اگر این افراد در حالت بازدیدکننده به کانادا آمده و پس از این تایید برای مجوز کاری مورد تأیید قرار می‌گرفتند، باید کانادا را ترک کرده و سپس مجوز کاری خود را دریافت می‌کردند. با اجرای این سیاست، ترک کانادا لازم نیست.

برای اهلیت درخواست از این سیاست موقت، متقاضی باید:

1. دارای وضعیت معتبر بازدیدکننده در کانادا در روز درخواست باشند.
2. یک پیشنهاد شغلی داشته باشند که توسط ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) یا یک پیشنهاد شغلی معاف از LMIA پشتیبانی شود.
3. تا 28 فوریه 2025 درخواستی برای دریافت یک مجوز کاری خاص به نام کارفرمایشان ارائه دهند.
4. تمامی معیارهای استاندارد اهلیت را برآورده کنند.

افرادی که در حال حاضر دارای وضعیت بازدیدکننده هستند اما در 12 ماه گذشته مجوز کاری داشته‌اند، می‌توانند دستورالعمل‌های ویژه‌ای را دنبال کنند تا اجازه کار موقت دریافت کنند و قبل از تأیید درخواست مجوز کاری خود برای کارفرمای جدید خود کار کنند.

شروع مشاوره
مشاوره
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟