ویزای استارت آپ پرتغال

فهرست مطالب

ویزای استارت آپ پرتغال

گرفتن ویزای استارت آپ پرتغال به مدرک زبان نیاز ندارد و براحتی قابل دریافت است. هزینه دریافت این ویزا نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت تر بوده  و تنها به یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار قوی نیاز دارد.

ما در این مقاله در مورد چگونگی درخواست ویزای استارتاپ پرتغال، مزایای ان و معیارهای انتخاب کارافرینان می پردازیم. علاوه بر این، ما همچنین در مورد تفاوت بین این ویزا و ویزای D2 پرتغال، ویزای طلایی و ویزای فناوری صحبت می کنیم.اگر قصد درخواست ویزای استارت آپ پرتغال را دارید با شماره و راه های ارتباطی که در قسمت تماس با ما ارائه شده است با مشاوران مهارجتی ما در تماس باشید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

ویزای استارتاپ پرتغال چیست؟

ویزای استارت آپ پرتغال یک ویزای اقامت برای کارآفرینان است که از طریق IAPMEI ارائه می‌شود وهدف آن جذب سرمایه گذاری، جذب استعدادها، افزایش ظرفیت و نوآوری در پرتغال می باشد. این ویزا تمام فرصت های زندگی در پرتغال را در یک فرایند کاملا انلاین و پر از مشوق های مالیاتی برای شرکت ها باز می کند.

ویزای استارت اپ پرتغال راهی برای تشویق کارافرینی در این کشور است. این ویزا که در سال 2018 ایجاد شده است، مجوز اقامت در این کشور را به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که می خواهند یک شرکت نواورانه در پرتغال باز کنند، ارائه می دهد.

ویزای استارت آپ در پرتغال به صدور گواهینامه و تایید از طریق انکوباتورها اختصاص داده شده است. انکوباتورها سازمان های غیر انتفاعی هستند که سعی می کنند به استارت آپ ها و شرکت هایی که در مرحله اولیه کار خود هستند حمایت کنند.  این شرکت ها از کارافرینان حمایت می کنند تا بتوانند جزئی از شرکت های پرتغالی محسوب شوند.

آژانس رقابت پذیری و نوآوری پرتغال مسئول تجزیه و تحلیل و انتخاب این انکوباتورها است تا اطمینان حاصل شود که آنها واقعا قادر به کمک به کارافرینان مهاجر هستند. این ثبت نام در یک دوره خاص از سال، معمولا از ژانویه تا فوریه انجام می شود.سپس فرایند ویزای استارتاپ پرتغال برای خود کارافرینان آغاز می شود. این امکان وجود دارد که تا زمانی که پیش نیازهای ویزا برآورده شود، در طول سال بخشی از این انتخاب باشید،که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چه کسی می تواند برای ویزای استارتاپ پرتغال درخواست دهد؟

کسانی که در حال حاضر یک شرکت در کشور خود با سابقه 4 سال دارند و می خواهند فعالیت های خود را بین المللی کنند، می توانند برای ویزای استارت آپ پرتغال درخواست دهند. همچنین کسانی که هنوز شرکت را باز نکرده اند، اما قصد دارند پروژه را به طور مستقیم در کشور پرتغال توسعه دهند، می توانند نامزد ویزا استارت آپ باشند. به عبارت دیگر، هر کارافرین می تواند برای ویزای استارت آپ در پرتغال درخواست دهد.

معیارهای درخواست ویزای استارتاپ در پرتغال چیست؟

معیارهای درخواست ویزای استارت آپ در پرتغال
فرد از اتحادیه اروپانباشد
در منطقه شینگناقامت نداشته باشد
سابقه کیفرینداشته باشد
سن متقاضیبالای 18 سال باشذ
تعداد اعضای تیمحداکثر 5 نفر
اعضا توانایی زندگیداشته باشند
ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلنالزامی است
محور پروژه هاتمرکز بر فناوری و دانش باشد.
گرفتن نامه حمایت از یک انکوباتورالزامی است.
پروژه پتانسیل ایجاد شغلداشته باشد.
افراد باید پتانسیل مالیداشته باشند.
چشم انداز اقامت طولانی مدت با بیزینس پلن معرفی شدهوجود داشته باشد.
مدرک تحصیلی مورد نیازحداقل لیسانس
سابقه کار        حداقل 5 سال و مرتبط با حوزۀ درخواستی

نکات مهم در معیارهای درخواست ویزای پرتغال

  • فرد نمی تواند از اتحادیه اروپا باشد.

هر کسی که شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد نمی تواند برای ویزای استارتاپ در پرتغال درخواست دهد.

  •  در منطقه شینگن اقامت نکنید.

برای درخواست ویزای استارتاپ در پرتغال امکان اخذ حق اقامت دائم در یکی از کشورهای شنگن وجود ندارد.

  • بدون سابقه کیفری

فرد نباید سابقه کیفری داشته باشد.

  •  بالای 18 سال باشد

افرادی که معرفی می شوند از نظر سنی باید بالای 18 سال باشند.

  •  اعضا باید توانایی زندگی داشته باشند

در مدت 5 سال فعالیت کسب‌وکارتان، توانایی کسب درآمد حداقل 325,000 یورو در سال را داشته باشید و یا ارزش دارایی‌های خود را  به 325,000 یورو در سال برسانید.

  • ارائه طرح تجاری و بیزنس پالن

ارائه طرح تجاری و بیزنس پلن اجباری است. شما باید برای پروژه و طرح که متمرکز بر فناوری و دانش است بیزنس پلن ارائه دهید.

  • پروژه های متمرکز بر فناوری و دانش

علاوه بر این، پروژه های شرکت شما باید توسعه محصولات یا خدمات نوآورانه را هدف قرار دهند.

  • علاقه انکوباتورها

برای پذیرفته شدن برای ویزای استارت آپ، یکی از انکوباتورهای دارای گواهینامه برای این فرآیند ویزا باید علاقه خود را به درآمدزا بودن پروژه شما نشان دهد.

  •  پتانسیل ایجاد شغل

پیشنهاد شرکت شما باید علاوه بر شرکای خلاق خود در درازمدت پتانسیل ایجاد مشاغل ماهر را در کشور داشته باشد.

  •  پتانسیل مالی

شرکتی که قصد توسعه در طول فرآیند ویزا را دارد، باید پتانسیل ایجاد گردش مالی بیش از 325000 یورو در سال را طی 5 سال پس از شروع فرآیند انکباسیون داشته باشد.

  • چشم انداز اقامت در پرتغال

این برنامه شرکت هایی را در اولویت قرار می دهد که حتی پس از پایان ویزای استارت آپ پرتغال می توانند در کشور بمانند.

  • مدرک تحصیلی مورد نیاز

مدرک تحصیلی مورد نیاز حداقل لیسانس می باشد.

هزینه ویزای استارتاپ پرتغال

جدول زیر هزینه ویزای استارت آپ پرتغال را به تصویر کشانده است:

هزینه ویزای استارت آپ پرتغال
تمکن مالیتقریبا 5200 یورو برای هر نفر در سال
صدور ویزا90 یورو
صدور اقامت در پرتغال85 یورو
بیمه و خدمات جانبیتقریبا 400 یورو
هزینه تحت پوشش قرار گرفتن انکوباتوربا توجه که توسط کدام انکوباور تایید می شود متفاوت است
هزینه اجاره و یا خرید خانهمتغیر است
ترجمه مدارک، امور سفارت و سفر به کشور پرتغالمتغیر است.

نکات مهم برای هزینه ها

  • تمکن مالی

تمکن مالی بر حسب تعداد افراد خانواده و مدت ارائه ویزا باید به حسابی که در پرتغال  استارت آپ کرده اید منتقل کنید و رسید آن را برای انجام امور اداری ارائه دهید.

  • صدور ویزا  و صدور اقامت

برای صدور ویزا و صدور اقامت برای پرتغال باید مبالغ جداگانه پرداخت کنید.

  • بیمه و خدمان جانبی

همچنین برای بیمه و خدمات جانبی برای اقامت در پرتغال تقریبا 400 یورو باید هزینه کنید.

  • هزینه پرداختی به انکوباتور

معمولا مراکز رشد(انکوبانورها) برای خدماتی که به شما ارائه می دهند، هزینه دریافت می کنند. مبلغ مورد نظر پس از تعیین انکوباتور حامی بیزینس مشخص می شود. هر چند تعدادی از انکوباتورها به صورت رایگان از یک بیزینس حمایت می کنند.

  • هزینه پرداخت اقامت

باید هزینه ای برای اقامت چه خرید خانه و یا اجاره آن پرداخت کنید تا نشان دهید محلی برای زندگی در این کشور در مدت اقامت دارید.

مزایای راه اندازی استارت آپ در پرتغال نسبت به سایر کشورها

مزایای راه اندازی استارت آپ در پرتغال نسبت به سایر کشورها  را می توان به صورت زیر شمرد:

  • مشوق های مالیاتی

دولت پرتغال بسته ای از مشوق ها را ایجاد کرده است که زندگی را برای کسانی که ویزای کسب و کار پرتغال را انتخاب کرده اند اسان تر می کند. این شامل کوپن های انکوباسیون، امکانات تامین مالی با نرخ بهره بسیار پایین  و همچنین معافیت مالیاتی است.  

  • براحتی می توانید خانواده خود را به پرتغال منتقل کنید.

اعضایی که دارای ویزای استارت اپ در پرتغال هستند، براحتی می توانند اعضای خانواده خود را به این کشور متقل کنند. بعبارتی  ویزای مهاجرت برای این افراد تسهیل می شود.

  • بخشی از یک بازار تجاری اروپا بودن

علاوه بر قرار گرفتن در وسط یکی از مراکز اصلی استارتاپ های فعلی در اروپا، شرکت شما در تماس مداوم با کسب و کارهای کشورهای دیگر خواهد بود. به عبارت دیگر، امکانات مشارکت و گسترش مرزهای استارتاپ شما بسیار زیاد است.

  • امکان دریافت اقامت دائم

می توانید بعد از پنج سال کار و زندگی می توانید شهروندی دائم کشور پرتغال را دریافت کنید.

  • امکان دریافت وام

نگران هزینه ها نباشید زیرا امکان دریافت وام و دریافت حمایت های مالی کم بهره که برای توسعه کسب و کار فراهم است براحتی امکام پذیر می باشد.

تفاوت ویزای استارت آپ پرتغال با سایر ویزاها

ویزای کارافرینی D2  و ویزای طلایی از مجموعه ویزای مهاجرتی می باشند که در ادامه تفاوت این ویزاها با استارت آپ پرتغال  ویزا پرداخته می شود. 

  • ویزای کارافرینی (D2)

از نقطه نظر مالی، ویزای D2 نیاز به سرمایه بیشتری نسبت به ویزای استارتاپ پرتغال دارد. این به این دلیل است که در مورد ویزای کارافرین، لازم است، علاوه بر ارزش های معیشت شرکا، سپرده سرمایه سهام (یا سرمایه در گردش) شرکت، حدود 5000 یورو برای هر شریک باشد.

از سوی دیگر، در مسائل بوروکراتیک، ویزای D2 ساده تر است. پس از همه، با وجود نیاز به اثبات اینکه این شرکت برای بازار پرتغال جالب است، خواسته های کمتری برای سوداوری و پتانسیل رشد نسبت به مورد ویزای استارتاپ پرتغال ساخته شده است.

با این حال، کارافرین که تصمیم می گیرد از طریق ویزای D2 بیاید، کمک انکوباتورها را برای سرعت بخشیدن به کسب و کار خود و رشد ان نخواهد داشت. به عبارت دیگر، لازم است مسیر موفقیت را بر روی دو پای خود بپیماید.

  • ویزای طلایی

ویزای طلایی این فرصت را برای مهاجرانی که سرمایه ای برای مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری در این کشور به روش های مختلف دارند، ارائه می دهد. با این حال، اگر ایده این است که این مهاجرت را از طریق کارافرینی انجام دهیم، دو گزینه وجود دارد.

یکی از انها نیاز به انتقال حداقل 350،000 یورو به یک شرکت تجاری دارد که حداقل 5 شغل در کشور ایجاد می کند. دیگری نیاز به حداقل سرمایه گذاری 350،000 یورو دارد که در یک شرکت قبلا تاسیس شده سپرده گذاری می شود تا حداقل 5 شغل را برای حداقل 3 سال ایجاد یا حفظ کند.

به عبارت دیگر، سرمایه گذاری بسیار بالاتر است و تعهد به ایجاد شغل وجود دارد. علاوه بر این، ویزای طلایی از کمک انکوباتورها مانند ویزای استارتاپ در پرتغال ندارد.

با این حال، کسانی که از طریق ویزای طلایی وارد پرتغال می شوند، ازادی ترانزیت از طریق منطقه شنگن را بدون نیاز به ویزا دارند.

  • ویزای فناوری

ویزای استارت اپ در پرتغال را با ویزای فناوری اشتباه نگیرید:

ویزای فناوری پرتغال ایجاد شده است تا شرکت های نواورانه بتوانند متخصصان فناوری بسیار ماهر را که خارجی هستند استخدام کنند. این اتفاق در دو مرحله رخ می دهد، درست مانند ویزای استارت آپ در پرتغال است.

در ابتدا، شرکت های علاقه مند به استخدام از طریق Tech Visa باید برای این کار به صورت انلاین ثبت نام کنند. مجوز توسط IAPMEI بر اساس درجه نواوری تکنولوژیکی، پتانسیل و جهت گیری برای بین المللی شدن که شرکت ها دارند، اعطا می شود.

آیا بازکردن استارت آپ در پرتغال ارزش دارد؟

بله! سالهاست که دولت پرتغال در اکوسیستم کسب و کار پرتغال سرمایه گذاری می کند و مشوق های مالیاتی را برای جذب کارافرینان و استعدادها ارائه می دهد. تمام این تلاش ها نتیجه داده است و امروز این کشور مرکز استارتاپ و کسب و کارهای نواورانه می باشد.

بنابراین این فرصتی برای دیده شدن و رشد سریع شرکت شما است، همکاری با سایر استارتاپ ها، ملاقات با سرمایه گذاران از سراسر اروپا و گسترش پتانسیل کسب و کار شما را فراهم می کند.

ویزای استارت آپ پرتغال برای کارآفرین این امتیاز را به ارمغان می اورد که بتواند به طور قانونی در یک کشور امن زندگی کند.

نحوه درخواست ویزای استارت اپ در پرتغال

از تصمیم برای درخواست یا انتقال Start-up و گرفتن اقامت در این کشور باید مراحلی طی شود.به طور خلاصه این مراحل در جدول زیر به تصویر کشانده شده اند:

مراحل مهاجرت به پرتغال از طریق استارت آپ
 آماده سازی مدارک و آپلود آنها در سایت IAPMEI
 انتخاب انکوباتور برای حمایت از استارتاپ و طی کردن روند کفتگو و مصاحبه با آن
 ارسال مدارک،پرداخت هزینه و دریافت حمایت از انکباتور
 اخذ ویزا مهاجرت به پرتغال، انجام روال اداری و دریافت مجوز اقامت و فعالیت

مراحله اول: آماده سازی مدارک و آپلود آنها در سایت IAPMEI

در مرحله اول همه مدارک را آماده سازی و آنها را در سایت نوآوری و رقابت پذیری پرتغال آپلود کنید. این مدارک عبارتند از:

  • بیزینس پلن یا طرح کسب و کار
  • اسکن پاسپورت
  • اگر اقامت دائم یا بلند مدت خارج از منطقه شنگن دارید، یک کپی از سند اجازه اقامت را ارائه دهید.
  • اگر شما یک NIF (شماره شناسایی مالیاتی) یا ثبت نام تامین اجتماعی در پرتغال دارید، باید مجوز IAPMEI را برای مشاوره انلاین در اداره مالیات و تامین اجتماعی ارائه دهید.
  • اگر شما یک NIF (شماره شناسایی مالیاتی) یا ثبت نام تامین اجتماعی در پرتغال دارید، همچنین گواهینامه های به دست امده از پورتال اداره مالیات و تامین اجتماعی را ضمیمه کنید.
  • گواهی سابقه کیفری از کشور مبدا یا محل اقامت را ارائه کنید.
  • بیانیه بانکی که نشان دهنده وجود وسایل مالی خود، برای امرار معاش انها، حداقل مبلغی معادل 5265.72 یورو است. این مبلغ باید در دسترس باشد تا بتوان انها را به یک موسسه بانکی در پرتغال منتقل کرد.
  • رزومه
  • اسناد ارائه پروژه شما، که می تواند به انکوباتورها کمک کند تا چشم انداز خود را از کسب و کار درک کنند و شما را برای ویزای استارت آپ در پرتغال انتخاب کنند.
  • هر یک از کارافرینان مسئول پروژه باید مستندات خود را ارائه دهند.

مرحله دوم: انتخاب انکوباتور

در مرحله دوم انتخاب انکوباتور برای حمایت از استارتاپ و طی کردن روند کفتگو و مصاحبه با آن است. در این مرحله، انکوباتورهایی که می خواهید برای ویزای استارت آپ پرتغال درخواست دهید را انتخاب کنید. انها درخواست شما را بر اساس معیارهای زیر بررسی خواهند کرد:

  • شخصیت نواورانه پروژه شما
  • پتانسیل رشد
  • مقیاس پذیری کسب و کار
  • چشم انداز اقامت در کشور

برای اینکه روند ویزای استارتاپی شما در پرتغال پیش برود، حداقل یکی از انکوباتورهایی که درخواست خود را به ان ارسال کرده اید باید پروژه شما را انتخاب کند. منتظر پاسخ این نهادها بمانید.

مرحله سوم: ارسال مدارک،پرداخت هزینه و دریافت حمایت از انکوباتور

هنگامی که پروژه شما انتخاب شده است، جزئیات از دست رفته را در پلت فرم برای تکمیل کسب ویزای خود پر کنید.کل فرایند درخواست ویزای استارتاپ در پرتغال به صورت انلاین از طریق پلت فرم IAPMEI انجام می شود. اژانس رقابت پذیری و نواوری تا 30 روز کاری فرصت دارد تا نظر خود را در مورد درخواست شما برای ویزای استارت اپ در پرتغال ارائه دهد.

مرحله چهارم: اخذ ویزا مهاجرت به پرتغال، انجام روال اداری و دریافت مجوز اقامت و فعالیت

درخواست ویزای استارت اپ پرتغال یک فرایند بوروکراتیک است به این معنا که مدارک زیادی برای ارائه وجود دارد. با این حال، این واقعیت که درخواست از طریق یک پلت فرم کاملا انلاین، بدون نیاز به مصاحبه کنسولی یا ارائه پروژه به صورت شخصی انجام می شود، باعث می شود کسانی که می خواهند در پرتغال انجام دهند، این گام بعدی را اسان تر کنند.

ویزای همراه در ویزای استارت آپ پرتغال

همانطور که پیش از این بیا شد هر یک اعضای استارت آپ می توانند ویزای همراه دریافت کنند و خانواده خود را به پرتغال منتقل کنند. به همین دلیل است که دریافت این ویزا یک ویزای مهاجرت نیز شناخته می شود. همسر یا خانواده شما می تواند با گرفتن تاییده از اداره مهاجرت پرتغال(SEF)‌ و داشتن یک پذیرش تحصیلی یا جاب آفر و داشتن مدرک زبان پرتغالی در این کشور کار یا تحصیل کند.

خلاصه

ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل نحوه دریافت ویزای استارت آپ پرتغال را تشریح کنیم. اگر قصد مشاوره در رابطه با دریافت ویزای استارت آپ را دارید می توانید با راه های ارتباطی معرفی شده در سایت با ما تماس بگیرید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی نیازهای شما می باشیمو. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شروع مشاوره
مشاوره
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟