ویزای استارت آپ اسپانیا

فهرست مطالب

ویزای استارت آپ اسپانیا

اسپانیا فعالانه پروژه های استارت آپ را جذب می کند.با ویزای استارت آپ اسپانیا اجازه اقامت بلافاصله به مدت 3 سال برای بنیانگذاران استارت آپ و اعضای خانواده آنها صادر می شود. اگر ایده ابتکاری جالبی دارید که تأثیر مثبتی بر اقتصاد اسپانیا داشته باشد؟ پس این اجازه اقامت مخصوص شماست. در ادامه برای نحوه دریافت این ویزا، مزایا و شرایط آن همراه ما باشید.همچنین اگر هر گونه سوال در مورد مهاجرت به اروپا، کانادا، آمریکا و یا سایر کشورهای دنیا دارید با راه های ارتباطی که در سایت معرفی شده است با ما تماس بگیرید.

ویزای استارت آپ در اسپانیا

از سال 2013، اسپانیا به کانون تازه واردان تجارت در جنوب اروپا تبدیل شده است. با این حال، سال 2023 کل بازار استارت آپی در کشور را وارونه کرد – در دسامبر 2022، این کشور قانون ترویج اکوسیستم کسب و کار را تصویب کرد. برای اولین بار، صاحبان مشاغل نوآور چارچوب نظارتی خود را پیدا کردند و همچنین اقداماتی را برای حمایت و جذب شرکت های جوان با رشد سریع با ایده تجاری مقیاس پذیر به کشور دریافت کردند.

ویزای استارت آپ به زبان ساده و تفاوت اصلی با سایر ویزاها

ویزای استارت آپ  اسپانیا یک اجازه اقامت طولانی مدت برای خارجی ها در اسپانیا است که ملزم به توسعه یک ایده تجاری یا نقل مکان یک کسب و کار موجود به این کشور می باشد. ویزای استارتاپ اقامت قانونی و کار از یک تا پنج سال را نه تنها برای شرکت کننده در پروژه نوآورانه، بلکه برای خانواده او نیز فراهم می کند.اغلب، ویزای استارتاپ برای اشاره به برنامه های مختلف برای جابجایی تاجران استفاده می شود. بنابراین، این اصطلاح اغلب با عنوان ویزای کارآفرین جایگزین می شود. در بیشتر موارد، ویزای استارت آپ با سایر انواع ویزاها متفاوت است، زیرا به شواهد مستندی از یک ایده تجاری یا یک کسب و کار در حال اجرا نیاز دارد.

مزایا و معایب ویزای استارتاپ اسپانیا

  • حق زندگی قانونی در اسپانیا با خانواده را می دهد.
  • به اخذ تابعیت کشور در آینده کمک می کند.
  • اغلب برای تأیید فقط نیاز به حضور یک طرح تجاری دارد.
  • هیچ محدودیت سنی بالایی برای کارآفرین وجود ندارد.
  • در دریافت و تمدید به اندازه کافی واضح و شفاف است.
  • نیازی به سرمایه گذاری اجباری مبالغ هنگفت در اموال یا سهام ندارد.
  • حتی در صورت ناموفق بودن یک استارتاپ منجر به تابعیت کشور می شود.

در عین حال، ویزای کارآفرینی چندین معایب نیز دارد:

  • بوروکراسی مکرر در ثبت نام
  • باید در کشور زندگی کنند
  • گاهی اوقات نمی توان بلافاصله خانواده را در ویزا گنجاند.
  • دولت مسکن و محل کسب و کار فراهم نمی کند.
  • فرد باید از تمکن مالی مناسب برای اقامت برخوردار باشد.

ویزای استارت آپ یک فرصت عالی برای اقامت در اسپانیا

ویزای استارت آپ یک فرصت عالی برای حرکت و اجرای پروژه خود در اسپانیا است. ما به شما کمک می کنیم اجازه اقامت استارت آپ در اسپانیا را در 6 ماه دریافت کنید.بدون سرمایه استارت آپ مورد نیاز را راه اندازی کنید.تا 5 بنیانگذار می توانند در یک پروژه شرکت کنند.  اعضای خانواده بنیانگذاران می توانند برای اجازه اقامت با شما درخواست کنند. اولین اقامت بر اساس ویزای استارت آپ تا 3 سال می باشد.

چرا قانون ویزای کارافرین در اسپانیا مهم است.

به طور کلی، اسپانیا برنامه ای را برای اخذ ویزای استارت آپ برای کشور خود در سال 2013 افتتاح کرد. طبق قانون تصویب شده، ویزای کارافرینی (ویزای کارافرین) برای خارجیانی صادر می شود که می توانند نیاز و چشم انداز ایده کسب و کار خود را برای اسپانیا ثابت کنند. به عبارت دیگر، کسب و کار باید با استفاده از فن اوری های مدرن کار کند و همچنین اشتغال را افزایش دهد.

به هر حال. در سال 2023، کشور “قانون ارتقاء اکوسیستم استارتاپ” را تصویب کرد. این سند تضمین های اجتماعی و مزایای مالیاتی را به استارتاپ ها وعده می دهد. به ویژه، در 4 سال اول مالیات بر درامد شرکت ها 15 درصد بوده و به ترتیب در طول سال های اول و دوم مالیات برای یک سال و شش ماه (18 ماه)می تواند به تعویق بیفتد.

علاوه بر این، قانون جدید حق دریافت کسر از سرمایه گذاری در یک استارتاپ تا 100،000 یورو در مقدار 30 تا 50٪ از سرمایه گذاری را می دهد. این سند همچنین خرید سهام شرکت توسط کارکنان خود را در شرایط مطلوب برای یک دوره زمانی خاص فراهم می کند. علاوه بر این، قانون اکوسیستم استارتاپ شامل مزایایی برای کارگران با استعداد منتقل شده از کشورهای دیگر به اسپانیا است.

به عنوان مثال، ممکن است مالیات به بودجه اسپانیا برای پنج سال پرداخت نشود. “قانون ارتقاء اکوسیستم استارتاپ” نه تنها برای شرکت کنندگان در پروژه های استارت آپی، بلکه در مورد رؤسای شرکت های در حال توسعه و همچنین متخصصان مجرب که خدمات را به استارتاپ ها در اسپانیا ارائه می دهند یا در تحقیق و توسعه نواورانه مشغول به کار هستند، اعمال می شود.

معیارهای واجد شرایط بودن اقامت در اسپانیا

  • شما باید شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا / شنگن باشید
  •  یک پروژه کسب و کار با کیفیت بالا و به خوبی توسعه یافته با شاخص های مالی
  •   گذرنامه معتبر با حداقل دو صفحه سفید
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  •   یک ایده کسب و کار که مطابق با الزامات برنامه اسپانیایی برای توسعه و حمایت از کسب و کار نواورانه
  •  صرفه جویی در حساب حداقل 30،250 یورو برای بنیانگذار اصلی
  • دیپلم اموزش و پرورش
  •  بیمه درمانی غیر مسافرتی با پوشش کامل در اسپانیا به مدت یک سال
  • ثبت نام در سیستم تامین اجتماعی در اسپانیا
  •   اثبات  تمکن مالی به منظور اجاره مسکن یا ملک در اسپانیا
  • اسناد باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده و با یک گواهی تایید شوند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کارافرینی اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارت آپ اسپانیا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • گذرنامه معتبر برای حداقل یک سال
  • طرح کسب و کار
  • گواهی تایید ورود
  • گواهی عدم سابقه کیفری در پنج سال گذشته
  • گواهی مالی توانایی حمایت از خود و خانواده در اسپانیا – 8000 یورو در سال برای بنیانگذار و 4000 یورو برای هر یک از وابستگان خانواده
  • گواهی ازدواج، شناسنامه کودکان
  • بیمه درمانی
  • هزینه ویزا پرداخت می شود

هزینه اخذ ویزای استارت آپ اسپانیا

دریافت ویزای استارت آپ اسپانیا مستلزم بودجه است. بنیانگذار باید کمی بیشتر از 30000 یورو، برای دومین عضو خانواده – بیش از 11000 یورو، برای نفر سوم یا بیشتر – تقریبا 4000 یورو بپردازد. علاوه بر این، امروزه بانک های اسپانیایی ممکن است از پذیرش گواهی بانک های ایرانی خودداری کنند و همچنین ممکن است در صورتی که در زمان ارائه مدارک مجوز اقامت وجود نداشته باشد، از دریافت مجوز اقامت خودداری کنند. لازم نیست منتظر تایید مدارک در خود اسپانیا باشید.اما پس از اطلاع از پذیرش آنها، اقامت در این کشور حتی بدون ویزا قانونی است. اگر فاکتور اسپانیایی وجود نداشته باشد، باید برای کل سال هزینه بیمه را پرداخت کنید. نیازی به راه اندازی خود استارت آپ بلافاصله پس از اخذ تابعیت نیست. اما در این صورت امکان اقامت بیش از سه سال در کشور وجود نخواهد داشت.

مراحل دریافت ویزای استارت آپ اسپانیا

در این بخش مراحل دریافت ویزای استارت آپ اسپانیا شرح داده می شود. دو راه ممکن برای شروع درخواست ان وجود دارد:

اول، شما می توانید روند را از کشور خود اغاز کنید ، تمام اسناد را به کنسولگری اسپانیا ارسال کنید، جایی که به شما ویزا داده می شود که با ان می توانید سفر کنید و وارد اسپانیا شوید.

از سوی دیگر، شما همچنین می توانید این مجوز را به طور مستقیم از اسپانیا با ویزای توریستی خود (یا اقامت منظم در صورتی که کشور شما نیازی به ویزا ندارد ) دریافت کنید. این روند را بسیار اسان می کند.

در هر صورت، هنگامی که شما تمام اسناد را ارسال کرده اید، یک دوره 20 روزه برای دولت برای تجزیه و تحلیل و حل و فصل درخواست شما وجود دارد. هنگامی که یک تاییدیه کسب نمودید، باید برای ثبت اثر انگشت خود در اداره مهاجرت وقت بگیرید.

در نهایت، پس از 20-30 روز، شما باید برای انتخاب TIE یا کارت اقامت فیزیکی خود (ارائه گذرنامه، عکس های شناسایی و گواهی empadronamiento) بازگردید.

بیزینس پلن را باید به کجا درخواست دهید.

اگر از کشور خود درخواست می کنید، ابتدا باید مجوز کارافرینان و فعالیت های تجاری را دریافت کنید. اگر این مجوز به شما اعطا شود، می توانید برای ویزای اقامت در کنسولگری اسپانیا در کشور خود درخواست کنید، که به شما اجازه می دهد به اسپانیا سفر کنید.

اگر شما در حال حاضر به طور قانونی در اسپانیا هستید، می توانید به طور مستقیم برای مجوز کارافرینان و فعالیت های تجاری درخواست کنید.در صورت درخواست این اقامت از اسپانیا، شماگزینه های زیر را دارید:

  • درخواست را به صورت انلاین از طریق دفتر مرکزی الکترونیکی UGE ارسال کنید. برای تکمیل این فرایند انلاین به یک گواهی دیجیتال نیاز خواهید داشت.
  • به UGE در مقر ان واقع در مادرید بروید و تمام اسناد را شخصا به آنها تحویل دهید.
  • از سوی دیگر، هنگامی که طرح کسب و کار خود را اماده کردید، باید ان را به یکی از موسسات زیر ارسال کنید تا بتوانند ان را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که ایا پروژه معتبر است یا خیر.
  • طرح کسب و کار شما توسط ENISA ، که شرکت ملی نواوری اسپانیا است، بررسی خواهد شد. اگر انها پروفایل های حرفه ای شما و شرکای شما، طرح کسب و کار و سهم احتمالی شما در جامعه اسپانیا را تایید کنند، درخواست شما تایید می شود.

در صورت هر گونه سوال و ابهای در رابطه با کلیه مراحل درخواست می توانید از راه های ارتباطی که در سایت معرفی شده است با مجموعه ما ارتباط برقرار کنید. ما همواره در تلاش هستیم که بهترین و با ارزش ترین راهنمایی ها را برای تسهیل در مهاجرت با استارت آپ به اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی به شما ارائه دهیم.

مدت زمان ارزیابی بیزینس پلن استارت آپ اسپانیا

بررسی بیزینس پلن توسط کارشناس خبره  توسط بخشی از وزارت اقتصاد و رقابت اسپانیا بررسی می شود. این فرآیند حدود 20 روز طول می کشد هر چند به طور معمول روند این کار 30 روز طول می کشد.  در صورتی که در زمینه ویزای استارتاپ کشورهای اروپایی و آمریکا به کمک نیاز دارید خوشحال می شویم که به هر سوالی که دارید پاسخ دهیم.

پروژه چگونه ارزیابی می شود؟

تجزیه و تحلیل پروژه مورد به مورد بررسی می شود. کارشناسان کسب و کار اداره کل تجارت و سرمایه گذاری بین المللی (DGCOMINVER) مسئول آن است.

  • ارزیابی فعالیت

برای دانستن اینکه آیا این فعالیت دارای منافع اقتصادی خاصی برای اسپانیا است، چندین عنصر در نظر گرفته می شود:

1. مشخصات حرفه ای متقاضی، آموزش و تجربه حرفه ای وی و همچنین مشارکت وی در پروژه

2. طرح کسب و کار، شامل حداقل جنبه های زیر: شرح پروژه: فعالیت تجاری که باید انجام شود، تاریخ راه اندازی، مکان، شکل قانونی برنامه ریزی شده شرکت، تاثیر اقتصادی احتمالی سرمایه گذاری، شرح تعداد تخمینی مشاغلی که ممکن است ایجاد شود و وظایف آنها و صلاحیت، فعالیت های ارتقای برنامه ریزی شده و استراتژی فروش.

3- توضیحات محصول یا خدمات:

توضیحات باید مفصل باشد و شامل موارد زیر باشد

  • جنبه های نوآورانه
  • تحلیل بازار: ارزیابی بازار و تحولات مورد انتظار، توصیف رقبای احتمالی، ارزیابی مصرف کنندگان بالقوه و تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا.
  • تامین مالی: سرمایه گذاری مورد نیاز، منابع تامین مالی و برنامه مالی

4. ارزش افزوده برای اقتصاد اسپانیا

ایده استارت آپ در اسپانیا

برای اقامت با استارتاپ در اسپانیا ایده کسب  و کار نقش اساسی در روند درخواست دارد.

ایده کسب و کار باید به شدت با 2 مورد اصلی مطابقت داشته باشد.

  1. نوآورانه باشد: شما باید از خودتان بپرسید چه چیزی در محصول من جدید است، چه چیزی آن را متفاوت از آنچه در حال حاضر در بازار است؟

بنابراین این ویزا فقط به افرادی که دارای ایده های مناسب هستند اعطا می شود. راه اندازی یک کافی شاپ یا سالن آرایشگری گزینه معتبری نخواهد بود، زیرا آنها در حال حاضر مفاهیم موجود هستند. معمولا اگر سرویس یا محصول شما دارای یک جزء تکنولوژیکی بزرگ باشد و عملیات ان بر اساس الگوریتم ها یا عملیات لجستیکی پیچیده باشد، شما در مسیر درست هستید.

  • دارا بودن منافع اقتصادی برای اسپانیا: شرکتی که قصد ایجاد ان را دارید باید منافع اقتصادی ویژه ای برای اسپانیا داشته باشد. در اینجا شما باید پاسخ دهید: چرا قلمرو اسپانیا به چنین پروژه ای علاقه مند است؟

اساسا، از طریق این مرحله شما ظرفیت خود را برای تولید ثروت برای کشور و رشد کسب و کار، استخدام کارگران در اینده اندازه گیری می کنید (چیزی که به تایید درخواست شما کمک می کند).

  • ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای اسپانیا: در نهایت، مهم است که کسب و کار فرصت های سرمایه گذاری برای کشور ایجاد کند

مشخصات حرفه ای و تحصیلی متقاضی

در حالی که ایده کسب و کار یکی از ستون های اساسی درخواست شما است، دیگری متقاضی و مشخصات حرفه ای او است.

بنابراین، به عنوان یک خارجی که قصد دارد ویزای کارافرینی را در اسپانیا به دست اورد، باید نشان دهید که اموزش و مدارک کافی برای توسعه ایده کسب و کار با موفقیت دارید. به همین دلیل است که شما باید سطح تحصیلات و مسیر حرفه ای خود را تا به امروز نشان دهید (به عنوان مثال، جایی که درس خوانده اید و چه چیزی و کجا کار کرده اید).

از سوی دیگر، مهم است که توضیح دهید که چرا انگیزه شروع کسب و کار را دارید و چگونه این ایده را توسعه داده اید.

به طور خلاصه، تجربه، ظرفیت و انگیزه شما باید معادل چالش ها و الزاماتی باشد که شرکت به صورت روزانه تولید می کند.اگر رزومه شما به اندازه کافی برای ایده ای که پیشنهاد می کنید واجد شرایط نباشد، درخواست به احتمال زیاد رد خواهد شد.

اگر ویزای  استارت آپ اسپانیا را رد کنند چه کاری باید انجام داد

اگر شما در انتظار تایید در اسپانیا هستید، باید ظرف 15 روز پس از امتناع، کشور را ترک کنید. اگر اسناد مربوطه را به گمرک ارائه دهید، هیچ مشکلی با ویزا وجود نخواهد داشت – ممکن است ویزای جدید شنگن را در 90 روز دریافت کنید.

همچنین شما می توانید ظرف یک ماه درخواست تجدید نظر کنید و در طول این زمان یک ویزای موقت اسپانیا دریافت کنید. همچنین با گرفتن شغل یا ایجاد یک کسب و کار سنتی – یک کافی شاپ، یک هتل یا یک اژانس املاک و مستغلات مجوز اقامت عادی در اسپانیا می تواند به دست اید.

خلاصه کلام

ویزای استارت آپ به اسپانیا یک فرصت ساده برای به دست اوردن مجوز اقامت و سپس شهروندی این کشور است، تنها با کمک یک طرح کسب و کار به خوبی می توانید این ویزا را دریافت کنید. این نوع ویزا شفاف و قابل درک است، نیازی به میلیون ها سرمایه گذاری ندارد و به نقل مکان به اسپانیا کمک می کند حتی اگر راه اندازی شکست بخورد. با این حال، اخذ ویزای راه اندازی در اسپانیا نیز دارای معایب است . به عنوان مثال، یک شهروند ایرانی باید اسناد را شخصا ارائه دهد و این روش می تواند به دلیل تاخیرهای بوروکراتیک به تاخیر بیفتد.

شروع مشاوره
مشاوره
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟