لغو ویزای گروهی ایران و روسیه از ژانویه ۲۰۲۴

لغو ویزای گروهی ایران و روسیه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، اعلام کرد که ویزای گروهی برای گردشگران ایران و روسیه از ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی به صورت کامل لغو خواهد شد. این تصمیم به منظور تقویت روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور اتخاذ شده است. بر اساس این برنامه، گردشگران ایرانی و روسیه‌ای بدون نیاز به درخواست ویزا می‌توانند بین دو کشور سفر کنند و برای مدت مشخصی در آنجا اقامت کنند.

قبلاً لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، اعلام کرده بود که ویزای گروهی ایران و روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی لغو خواهد شد. اما این طرح هرگز به مرحله اجرا نرسیده است. با لغو ویزای گروهی، گروه‌های گردشگری ایرانی و روسیه‌ای با تعداد اعضا از ۵ تا ۵۰ نفر که قصد سفر بین دو کشور را از طریق آژانس‌های مسافرتی دارند، برای ۱۵ روز اقامت، نیازی به ویزا نخواهند داشت.

توافق‌نامه لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه در سال ۱۳۹۶ در مسکو امضا شد و برنامه‌ اجرایی آن تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی ۱۴۰۲) میلادی قابل اجرا است. با اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید دید که آیا این توافق‌نامه تا ابتدای سال ۲۰۲۴ به مرحله اجرا می‌رسد یا خیر. اما این تصمیم می‌تواند بستری مناسب برای توسعه گردشگری و تبادل فرهنگی بین دو کشور فراهم کند.

اشتراک گذاری :

فهرست مطالب

جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

شروع مشاوره
مشاوره
سلام،
چطور میتونم کمکتون کنم؟